Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Frýdek -Místek

Studenti čtou a píší noviny: Moravskoslezský kraj

Střední odborná škola Frýdek-Místek - Nikola Škultetyová

Kultura mezi zeměmi. Žijeme ve světě, kdy každá země, stát a určitě i vesnice mají odlišné kultury, zvyky, tradice a mnoho dalších věcí, které se snažíme zachovat. Mnohdy se to úplně nepodaří a naše zvyky upadají. Ale přesto alespoň některé zachované tradice známe a ctíme je. Často jsou to jen ty naše.

11.12.2013 v 10:19 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Studenti čtou a píší noviny: Moravskoslezský kraj

Střední odborná škola Frýdek-Místek - Ladislav Sýkora

Naše země? Naše pravidla, naše zvyky! Nad touhle problematikou je třeba se zamyslet. Naší předkové řadu a řadu generací utvářeli pravidla a zvyky, které charakterizovaly naši zemi jako takovou. Dnešní doba věci pomalu ale jistě mění. První věc, která nás jistě napadne, jsou Vánoce. Řady a řady generací se těší a určitě budou těšit na „Ježíška“ který chodí a rozdává dětem dárky. Je pravda, že jeho podobu nelze nějak vykreslit. Ale právě v tomhle je to kouzlo Vánoc. Je to postě kouzelná bytost, která hodné odměňuje dárky a zlé uhlím. Pokusil se někdo tuhle bytost vykreslit? Ne... Místo toho se v supermarketech vyskytují podobizny „Santa Clausů“, jejich pomocníků a sobů. Nehledě na to že jejich výskyt v těchto nákupních centrech je daleko dřív než by kdokoli z nás měl na Vánoce jen pomyšlení.

11.12.2013 v 10:19 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 12 | Diskuse

Studenti čtou a píší noviny: Moravskoslezský kraj

Střední odborná škola Frýdek-Místek - Tomáš Strejček

Jaká je role OSN v nynějším světě? Mají mít spojené národy právo použít při mírových misích zbraně nejen na svoji obranu? OSN, chce-li organizace spojených národů, do téhle organizace spadá skoro každý stát na světě. Jejích role má být řešení chudoby až po jaderné ozbrojování atd. Vezměme v úvahu, že OSN vzniklo po druhé světové válce za účelem bezpečnosti a míru ve světě.

11.12.2013 v 10:18 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 28 | Diskuse

Studenti čtou a píší noviny: Moravskoslezský kraj

Střední odborná škola Frýdek-Místek - Martin Mališ

Ctíme jiné kultury. Když se zamyslím nad daným tématem, okamžitě se mi vybaví zpravodajské pořady sdělovacích prostředků. Není dne, abychom v nich neslyšeli o náboženských, rasových či sociálních nepokojích ať už u nás či ve světě.

11.12.2013 v 10:17 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 17 | Diskuse

Studenti čtou a píší noviny: Moravskoslezský kraj

Gymnázium a SOŠ Frýdek-Místek - Nikola Literáková

Slavit či neslavit? Cizí zvyky a svátky, na to má spousta lidí různé názory. Někteří se nebrání zkusit něco nového a oslavit třeba Haloween a jiní se k tomu už z principu staví s odporem. Nemyslím si, že by to bylo špatné, ani jedna z možností. Každý z nich má svůj důvod, a proto není dobré stavět se ani na jednu stranu.

11.12.2013 v 0:02 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 33 | Diskuse

Studenti čtou a píší noviny: Moravskoslezský kraj

Gymnázium a SOŠ Frýdek-Místek - Jana Brabcová

Globální morálka aneb Každý má právo na vlastní názor. Žijeme ve světě, kdy má každý občan právo zvolit si směr, kudy se bude v životě ubírat. Ať už se jedná o náboženské vyznání či kulturu nebo politické názory. Otázkou je, zdali může vzniknout celosvětová morálka a jestli je vůbec možné, aby se lidé rozdílného pohledu na život dokázali tolerovat. Já osobně si myslím, že mít vlastní názor je důležité. Ovšem nezáleží na tom, jakého je člověk vyznání, povinnosti má stále stejné.

10.12.2013 v 23:44 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 19 | Diskuse

Studenti čtou a píší noviny: Moravskoslezský kraj

Gymnázium a SOŠ Frýdek-Místek - Denisa Javorská

Jsme jiní, aneb když nesplyneme s většinou.. Smutné, když žijete někde, kde se vlastně necítíte vůbec doma. Když vyjdete ven na ulici a všichni se na vás dívají s odstupem. Chcete mít spoustu kamarádů, ale oni o vás nestojí, přitom jste jim nic neudělali. „Ale proč?!“

3.12.2013 v 11:33 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Studenti čtou a píší noviny: Moravskoslezský kraj

Čtyřleté a osmileté gymnázium Frýdek-Místek - Pavel Chlebek

Intervenovat či neintervenovat? Když skutečně mohu, tak je to jen na mně. Rozhodování, jaký by měl být přístup globálního držitele moci, jímž je v současné době nejpravděpodobněji mezinárodní establishment se středisky někde kolem Atlantiku, který drží bič nad společností v podobě důvtipně propracovaného systému komerčního bankovnictví a mnoha dalších zákonem posvěcených prostředků udržování statusu quo, v otázkách řešení problémů v takzvaných chaotických zemích, je velice obtížné a sporné. Na druhou stranu rozhodovat o regulaci invazivních biologických druhů například v Austrálii, kde jejich činnost má ohromně negativní účinky na hospodářství tamějších lidských obyvatel, se zdá být mnohem jednodušší. Co když je to nakonec tak, že globální nadvládce, ať už je to kdokoli, má právo zasáhnout ve jménu čehokoliv, prostě proto, že má „moc“, a tudíž „může“?

3.12.2013 v 11:30 | Karma článku: 3.06 | Přečteno: 90 | Diskuse

Studenti čtou a píší noviny: Moravskoslezský kraj

Čtyřleté a osmileté gymnázium Frýdek-Místek - Nikola Zimčíková

Globální morálka vs. realita. Aby se vůbec mohlo mluvit o zavedení globální morálky, musel by nejdříve existovatsvětový mír. Když ale použijeme zdravý selský rozum, dojde nám, že se jedná pouze outopii.

3.12.2013 v 11:30 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 18 | Diskuse

Studenti čtou a píší noviny: Moravskoslezský kraj

Čtyřleté a osmileté gymnázium Frýdek-Místek - Jan Kočiščák

Je boj proti terorismu bojem za svobodu nebo proti ní? Terorismus. Kdekomu se při tomto slově vybaví otrhaný zarostlý muž s kalašnikovem jedoucí na starém náklaďáku, převážejícím nejspíše množství výbušnin, které by srovnalo se zemí půlku Evropy.

3.12.2013 v 11:29 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 37 | Diskuse

Studenti čtou a píší noviny: Moravskoslezský kraj

Čtyřleté a osmileté gymnázium Frýdek-Místek - Jan Hrček

Jestli to tak půjde dál... Fenomén multikulturalismu je v poslední době velmi aktuální. Na kolik se přistěhovalci mají přizpůsobovat kultuře státu, ve kterém plánují dlouhodobě žít? A jak by se k nim měl chovat daný stát?

3.12.2013 v 11:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 16 | Diskuse

Studenti čtou a píší noviny: Moravskoslezský kraj

Čtyřleté a osmileté gymnázium Frýdek-Místek - Jakub Hrček

Říkám NE . Úloha USA a jiných hegemonů, za které považuji například Rusko, Německo, Velkou Británii nebo i Evropskou unii či NATO, je zásadní. Tyto hegemonie mají jako jediné potřebu řešit krize, které se jich samých netýká. Navíc o jakou krizi se jedná, víme jen z interpretace těchto hegemonií, je nám proto jasné, že situace v dané zemi nemusí být taková, jaká nám je prezentována. Skvělým příkladem je údajná kontrarevoluce v bývalém Československu a následně její „vyřešení'“ vpádem vojsk Varšavské dohody v roce 1968. Dnes víme, že se o žádnou kontrarevoluci nejednalo, ale krize byla přece vyřešena. Proto pravé důvody různých vojenských intervencí světových velmocí ukáže až čas.

3.12.2013 v 11:27 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 43 | Diskuse

Studenti čtou a píší noviny: Moravskoslezský kraj

Gymnázium a SOŠ Frýdek-Místek - Natálie Závodná

Mají se rodiče zajímat o studium svých dětí? Každé dítě by mělo mít dobré podmínky ke studiu ,ať už na základní či střední škole. Rodiče by i své dítě měli ve studiu podporovat ,od toho se samozřejmě odvíjí i prospěch ve škole. Rodiče by se měli zajímat jak o chování, tak i o prospěch ve škole, zda je dítě ve škole soustředěné a zda je na výuku dostatečně připravené.

29.11.2013 v 0:09 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 44 | Diskuse

Studenti čtou a píší noviny: Moravskoslezský kraj

Gymnázium a SOŠ Frýdek-Místek - Kristýna Zajoncová

Škola základ života. Těžké ranní vstávání, spěch na místní nádraží, cesta vlakem, strávená opakováním si učiva na očekávaný test a v neposlední řadě – usednutí do školní lavice. Ano, přesně tak vypadá začátek mého pětidenního rituálu, kde nechybí ani kapka stresu a také myšlenky typu: ať už jsou tři odpoledne. Jakožto studentka gymnázia vím, že tento příběh zdaleka nekončí. Ale bude to snad někdy lepší?

29.11.2013 v 0:07 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 26 | Diskuse

Studenti čtou a píší noviny: Moravskoslezský kraj

Střední odborná škola Frýdek-Místek - Simona Wilczková

Škola mě nebaví, ale studovat musím! Rodiče mi už na základní škole kladli na srdce známé rčení ,,Uč se, učíš se pro sebe‘‘. A tak se toho po celou dobu studia snažím držet.

29.11.2013 v 0:06 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 28 | Diskuse

Studenti čtou a píší noviny: Moravskoslezský kraj

VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL Havířov - Veronika Gunišová

Studuji nikoli proto, že mě to baví, ale proto, že musím. Mají na studia vliv i rodiče? Mají se o školu zajímat? Škola pro mě nikdy nebyla vysokou prioritou, vždy jsem vyhledávala věci, které by mi pomohly školní povinnosti odložit. Ještě na základní škole, asi tak do páté třídy, jsem se ze školy téměř radovala a chodila do ní ráda, ale postupem času přibývalo více učební látky, předmětů a také více času stráveného ve škole, což se mi vůbec nelíbilo.

28.11.2013 v 23:40 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Studenti čtou a píší noviny: Moravskoslezský kraj

Gymnázium a SOŠ Frýdek-Místek - Kateřina Vašinová

Stereotyp v lavicích. Jestliže chceme v budoucnu mít kvalitní zaměstnání, dělat alespoň částečně, co nás baví, tak do školy prostě musíme. Základní i střední škola je v dnešní době samozřejmost, vysoká víceméně taky a kdo za svá studijní léta má i výhodu praxe, je na tom o poznání lépe.

28.11.2013 v 23:26 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 11 | Diskuse

Studenti čtou a píší noviny: Moravskoslezský kraj

Střední odborná škola Frýdek-Místek - Pavel Vaněk

Teorie? Raději praxe. Ale... U učebních oborů by mělo být samozřejmostí, že na praktickou výuku je minimálně stejný prostor jako na teorii. Ale u studijních oborů však záleží na typu školy. Odborné školy a školy podobného typu, by se měly snažit co nejvíce teorii spojovat s praxí, především u technických oborů. Mnoho žáků vám řekne, že když probíranou věc vidí v praxi, dá jim to mnohem víc. Někdy ale potřebujete i pro praxi znát alespoň něco z teorie.

28.11.2013 v 23:25 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 17 | Diskuse

Studenti čtou a píší noviny: Moravskoslezský kraj

Střední odborná škola Frýdek-Místek - Radim Tvrdý

TEORIE ČI PRAXE? Zavést praktickou nebo striktně teoretickou výuku? V poslední době si nad tímto problémem lámu hlavu a určitě i spousta ostatních odborníků. Podle mého názoru a zkušeností je praktická výuka mnohem lepší, už protože se danou věc či činnost mnohem lépe naučí.

28.11.2013 v 23:24 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Studenti čtou a píší noviny: Moravskoslezský kraj

Střední odborná škola Frýdek-Místek - David Tluček

Studovat, nebo budovat karieru? Podle mne to je základní otázkou hodně mladých lidí, kteří ukončí studium, výučním listem. Jak to tedy je? Budu čerpat z vlastní zkušeností. Maturita ani vysokoškolský Diplom vám nezjistí mnohdy vyšší příjmy, ale co vám nabídne je možnost volby a ta je při výběru budoucího zaměstnáni důležitá. Navíc v dnešní době nikoho moc nezajímá, co umíte, ale jestli na to máte papír. Jak již jednou řekl můj kamarád, "dnes je doba papírová". Takže pokud se budete ucházet o zaměstnání, a ukážete vašemu budoucímu zaměstnavateli, že na to máte "papír". Vždy budete mít výhodou před tím člověkem, který ten "papír" nemá, i když tu danou činnost umí možná líp než vy. Jinými slovy, pokud spíš upřednostníte kariéru před studiem, bude vám kariérní vzestup pravděpodobně trvat déle než člověku, který přijde s vysokoškolským diplomem.

28.11.2013 v 23:21 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 26 | Diskuse

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.